Total Pageviews

Monday, May 31, 2010

Cuti 28,29,30.5.2010

Selepas test 1 termo, jam menunjukkan pukul 10.30mlm, terus ku pulang kerumah, kemas-kemas barang dan solat isyak, selepas dari itu, terus aku cek semua bilik bagi memastikan suiz di tutup, lampu kipas dan lain-lain lagi, selepas keluar dari rumah dan terus kunci, ku lihat bilik di tingkat atas masih menyala lalu ku biarkan saja, jam tepat menunjukkan pukul 10.40 mlm, lalu aku menghidupkan moto, memaikan earphone dan terus bergerak pulang ke bangi.

Kelajuan meter menunjukkan 100-110km/j dan minyak yg penuh ku isi, terus ku meluncur Highway utara selatan. papan tanda menunjukkan kl 320km, menunggang pd waktu malam sangat la memerlukan perhatian dan yang penting ada cermin sisi, setiap masa melihat cermin sisi bagi memastikan kehadiran kenderaan dari belakang, adakalanya, aku mengambil angin lori dan bas dan kadang-kadang kereta. dan ada juga yang aku tak puas hati, adalah satu bas ni, aku ekori belakang dia, dan dia cuba main brek, padahal aku lihat di depannya tiada kereta, aku bengang terus ak potong dia, jam hampir menunjukkan 11.45mlm, aku berhenti di perhentian bkt gantang untuk mengisi minyak dalam rm 4, selepas dari itu, terus bergerak, tanpa berhenti lama-lama, walaupun jalan yang gelap tanpa di suluhi lampu jalan, tetapi ada lah juga lampu moto dan lampu kenderaan lain, apabila di kawasan bukit, motoku meluncur dengan lebih laju dalam 130-140 km/j, ada juga org tidak pandai bawak kereta asyik tekan-tekan brek, ak tak suka orang asyik tekan brek, Jangan jadikan brek sebagai rakan karib anda, petikan dari iklan radio, seperti biasa, setibanya di gua tempurung pada jam 12.30 mlm, diriku mula merasa mengantok, terus ku berhenti di perhentian tapah isi minyak rm5, dan terus makan-makan dan rehat selama 30 minit. Selepas dari itu, terus meluncur ke Kl yang jauhnya 144 km lagi, aku meneruskan perjalanan dangan kelajuan seragam 100-120 km/j. namun aku masih mengantok, walaupun dengar lagu, sambil bermessage dengan kawan-kawan, lalu aku berhenti di perhentian Ulu Bernam, berdekatan Tanjung malim. Isi minyak rm 4 dan ke tandas.
jam menunjukkan pukul 2, terus aku meluncur highway, KL menunjukkan 65km lagi, walaupun mengantok, aku tetap tabah menunggang moto tersebut, selepas itu, aku berhenti di perhentian jejantas sg buluh kerana tak tahan, mengantok sangat, selepas cuci muka terus ku gerak dan tibalah bandar kl yang di penuhi bagunan cucuk langit, teru ku pecut 110 km/j. jalan yang tenang, ada yang memandu dalam keadaan mengantok, ada yang bawa laju, dan ada yang nak belangar tapi tak langgar. ak terus menunggan menuju kerumah ku yang tinggal 20 km lagi dari kl. setelah tibanya di rumah, terus ku terbang ke atas katil dan lena selenanya, solat subuh.

Terjumpa sebelum nak ke KL

jam menunjukkan 10 pagi, bangun dan terus sarapan, dan setelah itu, tidur balik sampai jam 1, selepas itu, mandi dan pergi solat jumaat di masjid UKM. setelah itu, juma kawan dan pergi makan cendol sebentar, berbual-bual. selepas itu pergi kedai moto pula, tukar bateri, dalam rm 53. dan terus ke rumah kawan di batu9, cheras, nasib baik aku bawak baju hujan, hujan yang lebat membasahi aku dan banjir juga membasahi aku, setibanya di rumah kawan ku terus, ke KL, pergi jalan pasar mencari barang elektronik dan lowyat membeli earphone, setelah itu, pulang kerumah kawanku di cheras tadi, pada malam itu, aku dan kawanku memasang suiz night mode pada motoku, mencari-cari dari mana punca dan sedikit belajar mengenai sistem wayar didalam motoku, setelah selesai, aku terus ke BBB tomyam, tempat makan di Bangi berjumpa kawanku dalam 3 orang dan berbual. setelah makan, kami ke rumahnya dan masih berbual. jam menunjukkan 2 pagi. dan terus ku pulang kerumah. setibanya di rumah, aku melayari internet sebelum tido dan terus tidur.
Ini motonya, bkak2..jd mcm basikal
Ini suasana di coklat fair dan
Ini lah coklat free, boleh pusing bpe byk kali.....
Pd malamnyer, ke I-city.....

Keesokkanya hari sabtu, di pagi itu tiba-tiba bapaku excident, mujurlah tidak parah, namun kereta yang sakit, tayar belakang bengkong dan sedikit calar di bumper belakang dan terus hantar ke bengel berdekatan. selepas itu aku kerumah kawanku di cheras dan terus ke jalan pasar di KL membeli barang elektronik, macam-macam ada dam agak murah dan susah jumpa di tempat lain boleh jumpa di sini. selepas itu pulang ke rumah kawanku di cheras. Selepas itu kami mendapat meseg dari kawan yang mangatakan ada makan coklat free. terus pergi ke tempat tersebut, suasana agak meriah dan agak ramai, pelbagai jenis coklat yang berjenama beryl`s. selepas itu ak pulang kerumah. Dimalam hari aku dan kawanku keluar berjalan-jalan menaiki kereta ke I-city bersama yang tersayang, walaupun hujan, namun tetap meneruskan perjalanan. Setelah tibanya, kami jalan-jalan lihat sekeliling, dan masuk ke dalam bagunan. Ada juga persembahan, tetapi tidak kenal siapa. selepas itu kami ke KFC di extreme park shah alam. berjumpa kawan dan terus ke KFC mencuba krusher yang tidak terdapat di kfc di tempat lain., rasanya seperti mcflurry oreo di mcd. selepas di kfc, kami ke damansara berjumpa kawan juga. Setelah tunggu kawan, kami ke uptown Damansara. Selepas it aku pulang kerumah, aku memandu dalam keadaan hujan walaupun breknya macam brek basikal, aku tetap memandu dalam keadaan berhati-hati. setibanya kami di bangi, kami ke tempat makan berjumap kawan lagi. jam menunjukkan pukul 4.15 pg. kami berbual-bual , setelah itu, masing-masing pulang kerumah. setibanya di rumah, aku menunggu azan subuh, setelah solat subuh, terus ku tidur.

Pada hari ahad. Jam menunjukkan 1.00 pagi, aku ke rumah kawanku di cheras, selepas itu aku pulang ke Bangi dan jumpa awek pula, jejalan ke kilang coklat, makan coklat free, selepas itu ke mcd, jejalan di tasik dan pulang kerumah, pada malamnya ak pulang ke penang.

Itu sahaja.

Adeq Kechik said...

Hoi! Kureng tul.. hahaha... ngek3.. Owh.. g kuar ngn yg tersayang yerw.. hii~